Μύθοι και Αλήθειες για την Κατάθλιψη

αρχείο λήψης (3)Υπάρχουν ορισμένες λανθασμένες και αβάσιμες αντιλήψεις σχετικά με την κατάθλιψη, οι οποίες αποπροσανατολίζουν από την επιστημονική πραγματικότητα της νόσου. Μάλιστα, ορισμένες φορές οδηγούν σε τέτοιες παρερμηνείες, που αποτρέπουν το άτομο να αναζητήσει τη σωστή θεραπεία.

ΜΥΘΟΣ: Η κατάθλιψη δεν αποτελεί μια πραγματική ασθένεια.
ΑΛΗΘΕΙΑ: Η κατάθλιψη είναι πραγματική ασθένεια.
Η κατάθλιψη προκαλεί αλλαγές τόσο στη διάθεση και τη σκέψη όσο και στο σώμα του ατόμου. Από τις έρευνες έχει προκύψει ότι η κατάθλιψη έχει γενετικά, βιολογικά και ψυχοκοινωνικά αίτια.

ΜΥΘΟΣ: Η κατάθλιψη δε διαφέρει από την κακή διάθεση που μπορεί να νιώσει ένα άτομο. Κατά συνέπεια, είναι ένα φυσιολογικό μέρος της ζωής ενός ανθρώπου.
ΑΛΗΘΕΙΑ: Η κατάθλιψη ως νόσος δεν είναι το ίδιο με την κακή διάθεση που μπορεί να έχει ο καθένας μας κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Όλοι μας έχουμε μεταβολές στη διάθεση και συχνά για διάφορους λόγους νιώθουμε άσχημα ή στενοχωριόμαστε. Στην κατάθλιψη, όμως, τα συμπτώματα είναι πολύ πιο έντονα και διαρκούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Συνέχεια

Κατηγορίες: Ψυχοθεραπεία, Ψυχολογία
Ετικέτες: , ,
Γράψτε σχόλιο

Η ηθική παρενόχληση στο χώρο εργασίας

Άρθρο της Φιλιώς Τσουκαλά

bully-group…ή αλλιώς το Mobbing είναι ένα θέμα που τα τελευταία χρόνια άρχισε να ορίζεται και να γίνεται γνωστό, ενώ σταδιακά εμφανίζεται η βούληση να ληφθούν μέτρα για την πρόληψη και την προστασία των θυμάτων. Πρόκειται για μια επιθετική συμπεριφορά, που χωρίς τη χρήση σωματικής βίας στοχεύει μέσα από τη συστηματική επανάληψη να ταπεινώσει το θύμα και να πλήξει την αξιοπρέπειά του. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται στις προσωπικές σχέσεις και στην οικογένεια και είναι μέρος της ενδοοικογενειακής βίας. Φαίνεται όμως να συμβαίνει συχνά και στον εργασιακό χώρο, αλλά και στο σχολείο.

Κύριο χαρακτηριστικό της ηθικής παρενόχλησης είναι η πρόθεση του επιτιθέμενου να βλάψει ή και να εξοντώσει το θύμα. Τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι κυρίως η απομόνωση του θύματος από το εργασιακό περιβάλλον, γι’ αυτό και τα απομονωμένα άτομα είναι πιο ανυπεράσπιστα και, σύμφωνα με έρευνες, στοχεύονται κατά προτεραιότητα. Πολλές φορές για τη συστηματική προσβολή του θύματος επιστρατεύεται η πρόφαση της ανεπαρκούς απόδοσης, ακόμα κι όταν η απόδοση του εργαζόμενου σαμποτάρεται συστηματικά από τον επιτιθέμενο. Πολύ συχνά, ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να κάνουν το άτομο πιο ευάλωτο. Συνέχεια

Κατηγορίες: Γυναίκες, Εργασία, Ισότητα, Ψυχολογία
Ετικέτες: , , ,
3 σχόλια

Όταν τσακώνονται τα αδέλφια

Άρθρο της Ήρας Λαμπίρη

αρχείο λήψης (5)«Πάντα αυτόν παίρνεις μαζί σου», «Όλο αυτή μπαίνει πρώτη», «Μου παίρνει όλα μου τα παιχνίδια», «Αυτόν αγαπάς περισσότερο».
Συχνά ακούμε τους γονείς σε συμβουλευτική να ρωτάνε «τι να κάνω; Τα παιδιά μου τσακώνονται συνέχεια και δεν αντέχω άλλο τις φωνές τους!»
Τσακωμοί, λογομαχίες, παράπονα, πειράγματα, κοροϊδίες, προκλήσεις – το σπρώξιμο και οι αγκωνιές για μια θέση, μεταφορικά, συμβολικά και κυριολεκτικά – είναι καταστάσεις που οι γονείς αντιμετωπίζουν καθημερινά.
Πολλά έχουν γραφτεί για τους τσακωμούς ανάμεσα στ’ αδέλφια –μόνιμη και φυσιολογική κατάσταση που αντιμετωπίζει κάθε οικογένεια και θα προσπαθήσω σ’ αυτή τη σύντομη δημοσίευση να μην επαναλάβω τα τετριμμένα: η θέση του πρωτότοκου που εκθρονίζεται και ζηλεύει, το καινούριο μωρό που προκαλεί συναισθήματα αμφιθυμίας, η αίσθηση της μοναδικότητας που χάνεται και το «μοίρασμα» της γονικής αγάπης. Συνέχεια

Κατηγορίες: Παιδιά, Ψυχολογία
Ετικέτες: , , , , ,
Γράψτε σχόλιο

Η ομαδική θεραπεία παιδιών

Άρθρο της Ήρας Λαμπίρη

bigstock-Kids-Holding-Hands-39238840Το παιχνίδι διευκολύνει την ανάπτυξη και συνεπώς την υγεία. Το παιχνίδι των παιδιών οδηγεί στις ομαδικές σχέσεις και είναι μια φόρμα επικοινωνίας στην ψυχοθεραπεία. Τα παιδιά, στο παιχνίδι τους, μπορεί να επαναλάβουν με ενεργητικό τρόπο δυσάρεστες εμπειρίες με σκοπό να κυριαρχήσουν σ’ αυτές. Κάθε θεραπευτική ομάδα παιδιών εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα και την πρωτοβουλία των παιδιών να δημιουργούν παιχνίδια και να αναζητούν την αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη της ομάδας.

Η σταθερότητα του χώρου και του χρόνου στην οποία λαμβάνει χώρα η ομάδα, η ενσυναίσθηση και η ικανότητα εμπερίεξης του θεραπευτή, συνιστούν ένα ασφαλές πλαίσιο μέσα στο οποίο ξεδιπλώνονται οι ασυνείδητοι φόβοι, οι αγωνίες και τα συναισθήματα κάθε παιδιού. Μέσα από τις διαπροσωπικές επαφές, τόσο με το θεραπευτή όσο και Συνέχεια

Κατηγορίες: Παιδιά, Ψυχοθεραπεία, Ψυχολογία
Ετικέτες: , , , , ,
Γράψτε σχόλιο